Tuesday, December 21, 2010

Lagu aku buat semalam....

Semalam memang takleh tido. Biasanya pun memang tido lambat. Aku cipta la satu lagu khas pasal apa yang aku tengah rasa skang. Haha. Bengang punya pasal tulis lagu macam 'anger' type / rebel la... hoho. Sedangkan aku biasa-biasa je skang, takde la nak marah menda pun. Just certain thing yang aku rasa tak adil untuk aku and family aku tempuh, sedangkan orang lain yang membuat dajal. Takpe, takpe. Aku tak nak mendoakan perkara tak baik pada pakcik tua berjawatan cikgu yang tengah tunggu masa tu. Aku cuma harap dia sedar la; sampai bila dia boleh selamatkan diri sendiri. Sama jugak la pada encik nerd pengurus kewangan yang pada masa dulu kena buli ngan orang lain, tapi akhirnya membuli orang yang baik pada dia. Macam perumpamaan "senjata makan tuan."

Tapi lagu ni takdelah kena-mengena sangat ngan masalah atas ni. lagu ni lebih pada hentam kerajaan. Ya, aku anti kerajaan sebab aku tak suka cara pemerintahan kerajaan skang. Aku benci pada kerajaan yang asyik suruh bersyukur sbb dorang bantu aku, tapi sebenarnya, selama ni, kalau takde duit rakyat biasa cam aku ni bayar tax sana sini, melabur sana sini, pemerintah kerajaan skang ni mungkin tak mampu nak bina istana masing-masing. terima kasihlah sebab menjahanamkan duit dan hak kami. - .. -

http://www.youtube.com/watch?v=ND0DjyS3USI


Lyric is here:

Songwriter : Belladiana

Singer : Belladiana

" Justice So Wrong! " by belladiana


Another decision I can't control
They make me rebel for all things happened
I can't let my family in there with you
I wonder if I can get the gate open

If they're being blind, I'll try to set the light up for them now,
So they could see with the eyes, the justice they thought is so much trouble for us,
We are the masses, we are the masses, so shut up you the highest,
We are nobody, we are nobody, but we pay the tax!

Not again, you set us in jail!
We earn for living like we crawl in the sea
You get us blind and raise our hands
Support your regime so we scout like babies

If they're being shit, let throw away their face off of our mind,
And never listen again, the bullshit words that coming off of their mouth,
We need justice, we need justice, so stand up raise your knife,
We need to kill them, we need to kill them, and yeah! we rule us!

The kingdom is over....

No comments:

Post a Comment